reklama

Zbohom

Je pokojná noc na prelome jari a leta, pootvorené okno symbolizuje príchod leta a moja telesná schránka pokojne odpočíva v perinách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

X+

Všade je ticho, občas zašteká pes od susedov. Na drevených schodoch je počuť ťažká chôdza nepokojných krokov smerujúcich nahor. Pomaly zapraskajú dvere, kľučka pod nátlakom sily ustupuje a skláňa hlavu, mierne sa otvárajú a dnu sa zakráda čierny tieň a spočinie na mojom tele. Do snov sa mi vkradne smútok a moja duša začína bojovať o posledný kúsok pokoja. Minulosť sa drie na povrch a ničí všetko čo jej príde do cesty, včerajšok, dnešok. Neľútostne a bez milosti zo mňa trhá všetko živé. Každý pokus o akt pokoja a mieru sa končí prudšou ranou, ktorá ma zráža na kolená priamo na ostré hrany štrku sfarbené krvou načerveno. Rieka drahocennej tekutiny mi steká po spánkoch, rukách, končekoch prstov a vsakuje sa do nenásytnej zeme, ktorá mi za hlasného rehotu dáva pocítiť jej skutočnú cenu. Kosti praskajú a menia sa na prach, vietor z ľahkosťou jemu vlastnou odnáša ich kusy ďaleko odo mňa. Snaží sa zničiť všetky stopy zanechané v prachu ľudskej zbytočnosti. Pierka krídel škvrčia a zostáva po nich zápach síry a ľahký popol poletujúci všade okolo. V tme sa mihne čepeľ krátkeho ostria, na chvíľu sa zastaví nad mojou hruďou a v zápätí sa stráca v mojej hrudi. Presne triafa srdce a prudká bolesť, ktorú tak dokonale poznám ma strháva zo spánku. Čepeľ sa znova dvíha a bodá do tela v posledných chvíľach jeho pozemskej púte. Znova sa dvíha a znova padá, spôsobuje neopísateľnú bolesť, ktorú už prestávam vnímať. Stojím nad vlastným telom v červenom objatí a všade je cítiť pokoj. Spíš vedľa mňa. Naposledy ťa pobozkám do vlasov tak ako to máš rada, poviem ti ako ťa milujem, no ty spíš. Nevieš, že odchádzam, nevieš, že ma už viac neuvidíš, nevieš ako ťa milujem, iba tušíš. Posledné kvapky citu zmáčajú tvoj vankúš, potichu otváram dvere. Zbohom.

Jakub Ďurovský

Jakub Ďurovský

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Per aspera ad astra Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu