reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jakub Ďurovský

Jakub Ďurovský

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Per aspera ad astra Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Umrelo Slovensko?

Jakub Ďurovský

Politika Umrelo Slovensko?

S poľutovaním Vám oznamujem, že dnes, dňa 6.12.2016 nás navždy opustila demokratická republika Slovenská. Stalo sa tak krátko pred obedom.

  • 6. dec 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 611x
  • 0
Kde sú deti? Alebo Kam kráčame?

Jakub Ďurovský

Politika Kde sú deti? Alebo Kam kráčame?

V poslednej dobe sledujem politiku a spoločnosť celkovo viac než je zdraviu prospešné, než dokáže jedinec ako súčasť tohto mechanizmu vnímať v návale starostí a stresu.

  • 25. nov 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 373x
  • 0
Prečo už nikdy neprispejem na Afriku

Jakub Ďurovský

Prečo už nikdy neprispejem na Afriku

Áno, viem, viem.Niektorý jedinci by ma za nadpis okamžite ukameňovali. Nie, nie som bezcitný, ani bezohľadný či apatický. Vlastne mám pocit že čím som starší, tým som citlivejší. Asi pred rokom som si pozrel po dlhej dobe Titanic

  • 12. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 809x
  • 3
Vianoce v pekle

Jakub Ďurovský

Vianoce v pekle

V prvom rade by som chcel všetkým, ktorý čítajú tieto riadky dopriať naozaj šťastné a skutočne veselé Vianoce a úspešný Nový rok. Nie prvého a druhého januára, ale celý nadchádzajúci rok. Aby ste žili tak ako túžite.

  • 20. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 461x
  • 0
Buďme ľudia

Jakub Ďurovský

Buďme ľudia

Celý svet dneška sa točí okolo úspechu, prachov, slávy a moci. Všetci chceme mať veľký dom, drahé auto, krásneho, inteligentného partnera, vydarené deti, tučné bankové konto a aspoň dva či tri krát do roka si odbehnúť na dovolenku

  • 15. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 331x
  • 0
reklama
Ďalší deň v raji

Jakub Ďurovský

Ďalší deň v raji

Je sobota, obloha posiata iba jemnými oblakmi, vlhkosť vzduchu odhadujem na 65-70 percent a teplomer v aute ukazuje nádherných 38. Ďalší deň v raji, správna rovnobežka, no vrcholne nesprávny poludník.

  • 12. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 393x
  • 0
Iný svet - pocity, zážitky, prekvapenia

Jakub Ďurovský

Iný svet - pocity, zážitky, prekvapenia

Aké to je keď sa ocitnete v krajine tretieho sveta? Je to naozaj iný svet? Určite ste videli filmy, ako napríklad Milionár z chatrče, Krvavý diamant alebo Black Hawk Down. Boli tieto filmy dobre spracované? Nie.

  • 31. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 347x
  • 0
Skutočný obraz skutočnej krajiny. Nigéria, časť druhá.

Jakub Ďurovský

Skutočný obraz skutočnej krajiny. Nigéria, časť druhá.

V prvej časti som sa nevenoval žiadnej stránke krajiny dostatočne detailne, preto sa to budem snažiť napraviť v ďalších krátkych príbehoch, ktoré som zažil v tejto neskutočnej krajine.

  • 4. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 525x
  • 0
Skutočný obraz skutočnej krajiny. Nigéria, časť prvá

Jakub Ďurovský

Skutočný obraz skutočnej krajiny. Nigéria, časť prvá

Poznáte to, sedíte doma na gauči ako každý večer a či chcete, alebo nie, pristihnete sa pri tom, ako pozeráte televízne noviny. Dvojica upravených moderátorov si zarába či už na chlebíček alebo iné vymoženosti.

  • 29. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 746x
  • 2
Nieje pole ako pole...

Jakub Ďurovský

Nieje pole ako pole...

Začínam mať všetkého plné zuby. Síce netuším ako som sa sem dostal, no stojím uprostred mínového poľa. Počasie je priam ideálne, príjemných 30 stupňov mi pečie na hlavu, vánok si dáva jedno chladené niekde pod slnečníkom.

  • 29. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 240x
  • 0
reklama
Zbohom

Jakub Ďurovský

Zbohom

Je pokojná noc na prelome jari a leta, pootvorené okno symbolizuje príchod leta a moja telesná schránka pokojne odpočíva v perinách.

  • 4. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 323x
  • 0
Ako svet prichádza o Anjelov II...

Jakub Ďurovský

Ako svet prichádza o Anjelov II...

Cítim jemný vánok na svojej tvári, hrá sa s mojimi mihalnicami a starostlivo neupravené vlasy stavia do šíku. Vo vzduchu cítiť vôňu stromov, vody a jednu vôňu, ktorú nepoznám. Márne sa snažím spomenúť, cítil som ju.

  • 5. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 260x
  • 0
Vyznanie

Jakub Ďurovský

Vyznanie

Býval som ten najhorší človek akého si viete predstaviť. No Vaša predstavivosť sa uberá inam, akoby sa mala. Bol som najhorší. Nie výzorom, správaním či vystupovaním, ale vo svojom vnútri. Dokázal som ubližovať ľuďom roky.

  • 9. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 507x
  • 0
Nieje človek ako človek

Jakub Ďurovský

Nieje človek ako človek

Bolo studené sobotné poludnie, slniečko svietilo a ja som nemal čo robiť. Vzal som teda foťák, sadol som do auta a vyrazil som na cestu, ako vždy keď mám trochu času a inšpirácie. Svetlo bolo ideálne na krajinkové fotenie, miestami hmla či skôr opar. Ako som nasadal do auta, zhnusene sa na mňa pozeralo blato ktoré si spokojne obliehalo blatníky môjho auta. Koberčeky už vysavač tiež pekne dlho nevideli, tak som sa rozhodol zájsť na čerpačku, natankovať a umyť auto. Zakúpil som si lístok do umývačky a zaparkoval do rady stojacich áut.

  • 6. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 387x
  • 0
Čudák

Jakub Ďurovský

Čudák

Včera bol deň ako každý iný, na rozdiel od toho, že napadol prvý tohoročný sneh. Chodníky štandardne neposypané, šmýkalo sa, cesty pluh ešte nevideli, autá sa šuchtali po ceste. Spoza okna sa mi na to pozeralo celkom fajn, teplá kancelária, za oknom prítimie, vianočná výzdoba mesta a vločky snehu, skrátka predvianočná idilka.

  • 22. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 400x
  • 0
reklama
Dnes som bol kúpiť knihu, takmer sa mi to podarilo...

Jakub Ďurovský

Dnes som bol kúpiť knihu, takmer sa mi to podarilo...

Toto počasie ma núti robiť veci, aké som nikdy pred tým nerobil. Leňošenie pred telkou, gaučing, ako to volám ja mi nikdy nič nehovoril, no čoraz častejšie sa mi stáva že sa pristihnem ako ležím na sedačke, natiahnutý a la Lenin a čumím to tej debničky aj keď ma to vôbec nazaujíma,neviem ako, ani prečo som tam, iba precitnem. Okamžite vstávam, hambím sa sám pred sebou, kam až som klesol, len tak blúdim domom a hľadám niečo čo ma aspoň trochu zabaví. Nič, ani tu nič, cigareta? Nieeeee, pane bože nie! Rob zo sebou niečo, vschop sa.

  • 30. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 466x
  • 0
Reklama klame - daj si pauzu,...

Jakub Ďurovský

Reklama klame - daj si pauzu,...

Je príjemné nedeľné popoludnie, slnko už nepáli, iba príjemne hreje, ležím na kapote môjho „nového" auta a dopalujem vajgla. Pozerám sa na pole pred sebou, na tých pár stebiel čo zostali po žatve, spoza ktorých sa vynárajú vežiaky nášho mesta. Prišiel som sem sám, tak ako vždy keď ma dostane moje druhé, smutné ja, vždy keď si spomeniem kto vlastne som.

  • 28. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 499x
  • 1
Kedy to príde? A príde to vôbec?

Jakub Ďurovský

Kedy to príde? A príde to vôbec?

Keď som bol malý chlapec, trávil som prázdniny a víkend, vlastne celý svoj mimoškolský čas u starých rodičov na vidieku. Mal som tam všetko čo som vtedy potreboval: vstával som neskôr, postel som opúšťal po urputnom boji s paplónom, vážil viac ako ja.

  • 22. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 527x
  • 0
A si preč...

Jakub Ďurovský

A si preč...

Pamätám si, akoby to bolo včera. Ležali sme spolu v tráve na tej starej deke, ktorú sme všade brávali. Bolo príjemné teplo, všade som cítil vôňu lesných biliniek a ty si mala ten krásny a spokojný úsmev číslo štyri, taký ako keď ti je hriešne dobre. Váš pes, ktorého som najskôr nemal tak rád, behal ďaleko vo vinici a tvoj otec ako každý deň pracoval v sade. Nemali sme takmer žiadne starosti, boli sme tak neskutočné zamilovaný. Plánovali sme si, aký bude náš život spolu, rozprávali si o svojich snoch a ja som si ich vzal za svoje...

  • 10. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 506x
  • 0
Trapas

Jakub Ďurovský

Trapas

Stav nášho zdravotníctva je horší ako alarmujúci. Mamičky, dôchodcovia, ale aj všetci s nalomeným zdravím o tom určite vedia svoje. Dlhé čakanie v čakárni, nervozita personálu, poradovníky na ktorých je desiatka mien už o pol siedmej ráno napriek prázdnej čakárni, zdĺhavé procesy sprevádzajúce všetky vyšetrenia, to všetko je pre nás úplne bežné. Mám problém zo srdcom trvajúce zhruba tri roky, no u lekára som ešte nebol... Prečo? Lebo si to nemôžem dovoliť.

  • 19. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 587x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu